First weekend in Bangkok!

Vanaf mijn balkon kijk ik naar buiten ik zie links de arme wijken, rechts de wolkenkrabbers, ik ruik het eten, ik hoor het verkeer en ik voel de warmte. Nee, het is geen droom meer ik ben echt in het veelzijdige Bangkok. Het eerste weekend zit er al op!

Op woensdag ben ik samen met Britt vertrokken vanaf Schiphol. Na een vliegreis van 11 uur zijn we op donderdag aangekomen in Bangkok. Eerst nog langs de douane, de koffers pakken en toen opzoek naar onze taxi. Al snel hadden we onze taxi gevonden. Dus koffers inladen, instappen en op naar het appartement. Ja, dat was weer te mooi om waar te zijn. De medewerkster van het taxibedrijf en de taxichauffeur wisten allebei niet waar ons appartement lag. Natuurlijk hadden wij ook geen idee en de taxi’s hebben geen tomtom. ‘’Werkelijk, hebben wij weer’’, dachten we. Maar goed, na een aantal keer heen en weer bellen toch kunnen vertrekken. Na een halfuurtje kwamen we aan bij ons appartement. Besloten om maar even te rusten en te acclimatiseren. Vervolgens zijn we rond de middag op verkenning uitgegaan. Dus vanuit ons appartement zijn we op gevoel door Bangkok gelopen. Achteraf was dit misschien niet het slimste idee, want Bangkok is ENORM groot en verdeeld in verschillende wijken. Nadat we een tijdje gelopen hadden, toch maar besloten om, om te draaien. Want buiten lokale winkels, lokale bedrijven en lokale mensen was er niks te vinden. Vervolgens ook maar boodschappen gedaan en gegeten bij de lokale supermarkt. Als afsluiting zijn we nog even gaan relaxen op het balkon bij Britt met een watermeloen en besproken wat we de volgende dag gingen ondernemen.

Op vrijdag zijn we naar de stageschool gegaan. En dit was een hele klus! Met het adres op zak gingen we Bangkok in. Maar ook dit keer lieten de taxichauffeurs ons in de steek, niemand wist waar de school lag. Dus toen maar gaan lopen en af en toe eens vragen of iemand een idee had. Maar dit is lastig, aangezien er maar weinig mensen zijn die redelijk Engels spreken. Een jongeman zei dat de school alsmaar rechtdoor was. Dus dat deden we dan maar. Uiteindelijk kwamen we bij het metrostation uit. Daar hebben we eerst maar even een soort OV-kaart aangeschaft en onze reis verder gezet met de metro. We hadden al opgezocht waar we moesten uitstappen als we naar de school wilden gaan, dus dat was al een probleem minder. Vervolgens weer een taxi gezocht om ons naar de school te brengen. Met behulp van een vriendelijke, oude Thai hadden we dit best snel geregeld. Eenmaal aangekomen op de school, kregen we een rondleiding van May, de assisente van de directrice. Wat een grote maar mooie school! Ik ben heel erg benieuwd wat we allemaal gaan leren de komende tijd. Het was een korte rondleiding omdat er een vergadering was die dag, waardoor we de directrice niet konden spreken. Vervolgens maar weer terug gegaan naar het metrostation en besloten om echt naar het centrum van Bangkok te gaan. De laatste stop van de metro, daar moest het zijn: oud Bangkok! We besloten om een tuktuk te nemen, beetje sightseeing en dan door naar het centrum. Een leuke ervaring zo crossen in een tuktuk door Bangkok. Jammer genoeg stoppen de chauffeurs bij een aantal dure kledingwinkels in the middle of nowhere. Vervolgens uitgestapt, weggelopen en zelf opzoek gegaan naar oud Bangkok. Uiteindelijk kwamen we aan bij een groot winkelcentrum, niet oud Bangkok maar dit was ook niet verkeerd. Want ‘’waaauw’’, wat zijn de winkelcentrums enorm groot hier. Wel zes verdiepingen, vol met kleren, make-up, eten, electronica en noem het maar op. Hier hebben we wat gegeten en rondgelopen. Vervolgens was het al weer tijd om terug te gaan naar ons appartement. Alweer de dag afgesloten op het balkon bij Britt, dit keer onder het genot van een donut en een filmpje.

Zaterdag, het is weekend dus op naar de weekendmarkt. Nu wisten we hoe het moest! Gewoon een taxi pakken naar de metro en dan naar de weekendmarkt. En dit keer, ging het ook zo. Aangekomen op de weekendmarkt eerst even ontbeten met een watermeloen. Vervolgens zijn we over de markt gaan lopen. De markt was echt mega groot, vol met eten, kleding , souvenirs, delicatessen, huishoudelijk artikelen en noem het maar op. Nog nooit heb ik zo een grote markt gezien! Nadat we paar uurtjes hadden rondgelopen, een kleine Thaise snack hadden gegeten, besloten we om weer verder te reizen met de metro. We zijn gestopt bij het volgende super grote winkelcentrum. Hier hebben we rondgelopen en vervolgens gegeten. Daarna weer terug gegaan naar ons appartement want er stond nog meer op de planning! Eerst even rusten en douchen en vervolgens op naar Khao San Road! De populaire straat in Bangkok. Dus weer met de taxi en de metro en vervolgens maar besloten om de taxi te pakken, aangezien de tuktuks ons wel wilden brengen maar dan moesten we wel een stop maken (dat ging dus niet gebeuren!). Een halfuurtje later kwamen we aan op Khao San Road. Een halfuur is lang als je nagaat dat het maar 5 kilometer rijden was, maar het verkeer in Bangkok loopt soms helemaal vast! Maar goed, eenmaal aangekomen op Khao San Road zijn we eerst de straat gaan verkennen en vervolgens gaan avond eten. Daarna zijn we gaan nagenieten van een geslaagde dag op het terras met een lekker drankje (Chang).

Vandaag (zondag) maar besloten om rustig aan te doen, want het was (gevoelsmatig) de warmste dag tot nu toe. We gingen opzoek naar een lokaal zwembad in debuurt om af te koelen. We hadden gegoogeld waar zo’n zwembad lag dus konden we meteen op pad. We kwamen aan bij Lumphini park, na even zoeken hadden we het zwembad gevonden: gesloten en als je wilde zwemmen moest je een gezondheidsverklaring hebben. Zwemmen zat er dus niet in. Vervolgens weer met de metro naar de volgende halte. Hier hebben we nog gekeken voor een zwembad, maar weer geen zwembad gevonden. Toen maar besloten om naar het winkelcentrum te gaan, ondertussen was het al lunchtijd. Vervolgens zijn we maar teruggegaan naar het appartement. Daar gaan rusten, huishouden (wassen en opruimen) en alvast voorbereiden op maandag. Op het einde van de dag weer naar het winkelcentrum gegaan waar we zaterdag ook waren, om te avondeten. Ook hadden we meteen een ontbijt en tussendoortjes gehaald voor komende week. Want komende week gaat de wekker om 05.30, dit gaat nog een hele klus worden!

Dus nu maar gaan slapen! Op de achtergrond hoor ik Bangkok nog, maar ik droom over dit leerzame, diverse en geweldige weekend!

Laurie

Leuk blog zusje! Nu al een heel verhaal vol belevenissen, waar er hopelijk alleen nog maar meer van bijkomen. Ik ben ontzettend benieuwd naar het volgende verhaal. Succes en geniet! Liefs x

Bart

Wow, net daar en nu al zo'n leuke ervaringen. Kan alleen nog maar mooier worden! Veel succes morgen....

Pap en mam

Hallo Maud,
Zo te zien heb je een spannend weekend achter de rug vol mooie, nieuwe ervaringen!
Veel succes morgen op je eerste stagedag.
xxx

Kim Sanders

Wow Maud! Wat een ervaringen al in je eerste weekend! Ik ben benieuwd naar je andere verhalen en mooie foto's! Maar eerst heel veel succes morgen! Groetjes! x

Janou

Lieve Mudi,super leuk om te lezen wat je daar allemaal meemaakt! Heel veel succes morgen op je eerste stage dag! En mocht je nog geen pad thai hebben gegeten..dat is een aanrader :) geniet ervan! Xxx

lucie

Hee nichtje, wat een avonturen het eerste weekend al! Wat zal de rest van je trip je voor moois brengen!? Hoop dat je eerste dagen stage goed verlopen zijn?
Liefs, X