Nog 13 dagen wachten

Nog maar dertien dagen en dan gaat mijn grote avontuur beginnen. Samen met Britt vertrek ik naar Thailand voor tien weken. In de maanden februari, maart en april hebben we pas alles kunnen regelen.
Nadat we definitief te horen kregen dat we een stageplek gevonden hadden, begon het voorbereiden pas echt. Er moest nog een hoop gebeuren: vliegtickets, inentingen, visum, VOG , studiefinanciering, appartement, passende kleding, medicijnen, en ga zo maar door. Nu, dertien dagen voor vertrek heb ik alles geregeld. Ik moet alleen nog de laatste dingen voor school afronden, mijn koffer inpakken, afscheid nemen en dan begint op 22 april het grote avontuur. Dan stap ik in het vliegtuig, op weg naar het nog onbekende Thailand! Van de ene kant ben ik super enthousiast, maar van de andere kant beginnen de zenuwen dan eindelijk te komen. Een stad waar ik niemand ken, een cultuur die ik alleen ken vanuit de boeken en vanaf 27 april een nieuwe stageschool. Spannend, spannend, spannend! Daarnaast ben ik ook ontzettend enthousiast, want ik verwacht dat ik heel veel ga leren, vooral op interpersoonlijk gebied. Ook wil ik veel leren over het onderwijs op een internationale school en de visie van leerkrachten op onderwijs. Tien weken onderwijs verzorgen in het Engels maakt het allemaal nog spannender. De eerste stap die ik zet op KIS International School gaat dus een hele grote stap worden. Maar het maakt me enthousiast als ik nadenk over het resultaat en het leerrendement dat ik wil behalen.

KIS International School staat voor Knowledge, Inspiration en Spirit. Het is een moderne school met sportvelden, een zwembad, moderne speeltoestellen en grote lokalen. Naast de zaakvakken besteden de leerkrachten ook veel aandacht aan de creatieve vakken, als: muziek, dans, kunst, spel en sport. Onderstaande filmpjes geven een beeld van de school.
https://www.youtube.com/watch?v=YnrVdMArNNQ
https://www.youtube.com/watch?v=gAa5a_ZDeOc
Veel mensen verwachten dat ik ergens ‘’in the middle of nowhere’’ terecht komen. Maar KIS International School ligt in de bruisende en veelzijdige stad, Bangkok. https://www.youtube.com/watch?v=UREdFi72aww

Mijn reiskoffer inpakken staat nog op mijn to-do-list, maar hier heb ik nog eventjes de tijd voor. Daarnaast ga ik ook mijn persoonlijke koffer vullen met tips, tops, werkplekbeoordelingen, een hoop ideeën en prachtige uitspraken van kinderen. Na mijn stage in Thailand verwacht ik dat dit koffer overloopt met prachtige herinneringen, ervaringen en een hoop interpersoonlijke vaardigheden.

Al met al ik heb er ontzettend veel zin in!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!