Take a deep breath and just enjoy your life!

De was hangt te drogen, mijn appartementje is opgeruimd en uitgeslapen en wel begin ik alweer aan mijn derde blog vanuit Thailand. Dat uitslapen was ook weer nodig, aangezien de wekker vijf dagen in de week om 6.00u afgaat.
De wekker gaat om 6.00u en om 6.50u staan we al op straat om een taxi aan te houden en naar stage te gaan. Soms vinden we meteen een taxi, maar een aantal dagen hebben we wel 30-45 minuten moeten wachten. Maar goed eenmaal aangekomen op school, wordt eerst onze temperatuur gemeten, want boven de 38 graden (koorts) mag je niet naar school. Daarna start ons dagelijks leventje weer.

In de ochtend vul ik altijd de absentielijst in. Het was even oefenen maar ondertussen ken ik alle leerlingen bij naam. (Het was wel een klus om al die namen te kennen, want de eerste week vond ik alle leerlingen op elkaar lijken met dat donkere haar).
Na het hele ochtendritueel gaan de leerlingen werken in groepjes (aangezien de leerlingen (bijna) geen klassikale lessen krijgen). Ik begeleid de leerlingen bij de woordfamilies, de dagelijkse datum boeken, het lezen van boekjes op de iPad of bij het invullen van hun werkboekje (natuurlijk niet allemaal tegelijkertijd, maar een groepje per werkmoment).
Deze week zijn de leerkrachten ook veel bezig geweest met het voorbereiden van de ouderochtend en de oudergesprekken. De leerkrachten hebben me laten zien hoe een thema is opgebouwd en dat de leerlingen zelf doelen moeten stellen waar ze aan willen werken. (Als jullie meer willen weten over het onderwijs: kom maar op met die vragen!).

Naast de stage, genieten wij natuurlijk van elk weekend. De weekenden zijn heerlijk hier in Bangkok!

Vorig weekend zijn we naar China Town geweest. Het is mega groot, ik wist niet meer waar ik moest kijken, wat ik moest ruiken of naar welk geluid ik moest luisteren! We hebben hier op straat seafood gegeten. Het was geen tafeltje voor twee, maar met z’n alle aan een lange tafel op de stoep. Nadat we hadden gegeten, hebben we nog rondgelopen in China Town en vervolgens de taxi gepakt naar Khao San Road. Op Khao San Road heb ik aan de straat genoten van een heerlijke voetmassage. Vervolgens hebben we de dag afgesloten met cocktails!

Dit weekend hebben we een midweekje weg geboekt, naar Koh Samet. Als de stageperiode is afgelopen, kunnen we een paar dagen heerlijk ontspannen met zon, zee en strand, even weg van alle drukte.
Daarnaast zijn we op zaterdag naar Sukhumvit Soi 11 geweest. Dit is een leuke uitgaansstraat met cafe’s, cocktailbars, eettentjes en een aantal winkeltjes. Eerst zijn we gaan eten bij de Italiaan (na al die rijst, mag dit wel!) en vervolgens een leuk terrasje gezocht om cocktails te drinken. Ja alweer cocktails: because no great story ever started with someone eating a salad. Toen we heerlijk ontspannen aan de cocktails begonnen, kregen we nog bezoek van mister lizard (een salamander dus). Nadat we flink geschrokken waren, de aandacht hadden van het hele terras en drie man personeel naast ons stond, besloten we maar om binnen te gaan zitten. Na een heerlijke avond, gingen we met de laatste metro terug naar huis. Best vreemd als je met z’n tweeën op een leeg metrostation staat, dat normaal overloopt van de mensen. Op zondag zijn we weer gaan zwemmen, de zon scheen vandaag heerlijk!
Na dit zeer relaxte weekend kunnen we er weer tegen aan. Op naar stageweek nummer 4!

Reacties

Reacties

Sanne

Hee Maud,
Wat fijn dat je het naar je zin hebt!
Wel apart dat ze zo veel in groepjes werken...
Have fun daar!
Xxx

Kim

Ik verheug me elk weekend alweer op een nieuwe blog! Heel veel succes komende week!

Groetjes,
Kim!

Mam

Hee meid, wat hebben jullie toch een geweldige tijd daar!
Blijf er van genieten! Maar zo te horen en te lezen komt dat wel goed. Groetjes xxx

Ingrid van Mulkom

Hoi Maud,
We hebben al mailcontact gehad, maar nu ben ik eindelijk ingelogd! Leuk om de verhalen te lezen en de foto's te bekijken. Thailand is zo'n fantastisch land! Hoe gaat dat in zijn werk: kinderen zelf doelen bepalen? Iedereen individueel? Hebben ze ook algemene themadoelen? Doelen voor de hele groep? Is er iets van einddoelen die vastgesteld zijn? Liggen thema's vast? Werken ze met IPC?
Boeiend allemaal, volgens mij moet onderwijs er zo uit zien: dynamisch, nog niet helemaal vast, en vanuit elk kind>> ontwikkelingsgericht. Hier mag je me nog iets meer over vertellen (kan ook als je terug bent..)
Geniet en ik ga met plezier de blogs lezen!!
Ingrid

Marianne Nijman

Hoi Maud, vanmiddag zijn we langs geweest bij jouw pap en mam.En hoorden dat je stage loopt in Thailand. Een hele ervaring denk ik. geniet er van, en tot horens Marianne en Jan

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!